Kristin Erika Solli deltar på Kollektivkonferansen 2024 i parallellsesjon 1.: «Bestillingstransport, fra hemmelig tjeneste til allemannseie» med innlegget
«Kan nye forretningsmodeller bidra til et bedre transporttilbud?»
i sesjonen «Vi lykkes ikke alene. Vi må samarbeide for å få til innovasjon» der vi viser eksempler på samfinansierings prosjekter og andre forretningsmodeller fra privat og kommunal sektor.
Høsten 2024 fikk Nimmo 7,8 millioner kroner fra Innovasjon Norge for å utvikle teknologi for delt bestillingstransport og samkjøring som skal gjøre også andre enn kollektivselskapene i stand til å tilby delt transport. I denne sesjonen deler de erfaringer og utfordringer for et startup-selskap som brenner for likeverdig og miljøvennlig transport.
Kristin Erika Solli er leder for salg og markedsføring og kom til Nimmo fra jobben som markedssjef for Stikk UT! som er friluftsrådene sitt folkehelseinitiativ. Hun har en bred og variert bakgrunn fra media og kultur og har de siste årene drevet eget foretak innen helse/livsstil. Kristin var Nimmos første fulltidsansatte og har det siste året vært med å utvikle selskapet fra transporttjeneste til teknologileverandør.